نبذة:
مرسيدس رفعت مستوى السي كلاس الجديدة وبالتالي سعرها زاد بفرق كبير جدا علشان كده ناس كتير بتعتبر ان العربية دي بديل عن السي كلاس الموديل اللي فات واكتر حاجة مميزة في العربية الشكل الرياضي المميز على غير عادة المرسيدس.
رايي الشخصي:
لو انت من عشاق المرسيدس وعايز حاجة سعرها مش غالي اوي بالنسبة للماركة دي يبقى دي انسب عربية ليك لان مرسيدس بتحاول توصل لفئه تانية بالعربية دي واعتقد انها حتنجح في ده.
احساس جميل انك تركب عربية صالون بس شكلها سبورت والاهم من ده كله انها مرسيدس والشكل الخارجي فعلا جذاب جدا ومميز والاحساس ده زاد اكتر لما ركبت العربية.
تجربتي في معرض اوتوماك 2015:
لفت نظري وانا بفتح الباب ان مفيش فريم وده مدي للباب شكل مميز وطبعا الباب تقيل يعني البودي سميك ومحمل زي اي عربية الماني بس اقل بدرجة بسيطة عن السي كلاس اللي جربتها.
التابلوه كان مميز جدا وفي نفس الوقت بسيط وعملي ولفت نظري جودة وفخامة الخامات اللي بعتبرها احسن بكتير اوي من اي عربية تانية بنفس السعر ده وده طبيعي من مرسيدس.
الكرسي شكله مميز ورياضي والعدادات شكلها مميز جدا وفتحات التكييف الدائريه والاحساس العام كإني بالضبط بركب عربية سبورت من مرسيدس.
طبعا مفيش عربية خالية من العيوب واكتر حاجة ضايقتني الازرار الكتير اوي في التابلوه وكان ممكن يستغنوا عنها ويخلوا كل حاجة على الشاشة زي ماعملوا مع السي كلاس.
بس الاحساس العام بانك راكب عربية رياضية وجذابة ده كان كفاية.
وبالمناسبة المساحات جوة مش كبيرة يعني وضعية القيادة كانت مناسبة ليا وانا طولي 170 ورغم ان ظهر الكرسي كبير يعني كان اكبر من الاوبل انسيجنيا والبيجو 508 لكن مساحة رجلي مش كبيرة.
ممكن العيب الوحيد للعربية دي الكنبة الخلفية لانها كانت ضيقة جدا لان السقف واطي وكمان مساحة الرجلين كانت ضيقة وانا منصحش بالعربية دي لطوال القامه.
العربية بالمناسبة واطية وده واضح في الصوره علشان ثباتها على الطريق وكمان شكلها الرياضي.
وده فيديو قصير عن العربية من جوة صورته بنفسي
مرسيدس رفعت مستوى السي كلاس الجديدة وبالتالي سعرها زاد بفرق كبير جدا علشان كده ناس كتير بتعتبر ان العربية دي بديل عن السي كلاس الموديل اللي فات واكتر حاجة مميزة في العربية الشكل الرياضي المميز على غير عادة المرسيدس.
رايي الشخصي:
لو انت من عشاق المرسيدس وعايز حاجة سعرها مش غالي اوي بالنسبة للماركة دي يبقى دي انسب عربية ليك لان مرسيدس بتحاول توصل لفئه تانية بالعربية دي واعتقد انها حتنجح في ده.
احساس جميل انك تركب عربية صالون بس شكلها سبورت والاهم من ده كله انها مرسيدس والشكل الخارجي فعلا جذاب جدا ومميز والاحساس ده زاد اكتر لما ركبت العربية.
تجربتي في معرض اوتوماك 2015:
لفت نظري وانا بفتح الباب ان مفيش فريم وده مدي للباب شكل مميز وطبعا الباب تقيل يعني البودي سميك ومحمل زي اي عربية الماني بس اقل بدرجة بسيطة عن السي كلاس اللي جربتها.
التابلوه كان مميز جدا وفي نفس الوقت بسيط وعملي ولفت نظري جودة وفخامة الخامات اللي بعتبرها احسن بكتير اوي من اي عربية تانية بنفس السعر ده وده طبيعي من مرسيدس.
الكرسي شكله مميز ورياضي والعدادات شكلها مميز جدا وفتحات التكييف الدائريه والاحساس العام كإني بالضبط بركب عربية سبورت من مرسيدس.
طبعا مفيش عربية خالية من العيوب واكتر حاجة ضايقتني الازرار الكتير اوي في التابلوه وكان ممكن يستغنوا عنها ويخلوا كل حاجة على الشاشة زي ماعملوا مع السي كلاس.
بس الاحساس العام بانك راكب عربية رياضية وجذابة ده كان كفاية.
وبالمناسبة المساحات جوة مش كبيرة يعني وضعية القيادة كانت مناسبة ليا وانا طولي 170 ورغم ان ظهر الكرسي كبير يعني كان اكبر من الاوبل انسيجنيا والبيجو 508 لكن مساحة رجلي مش كبيرة.
ممكن العيب الوحيد للعربية دي الكنبة الخلفية لانها كانت ضيقة جدا لان السقف واطي وكمان مساحة الرجلين كانت ضيقة وانا منصحش بالعربية دي لطوال القامه.
العربية بالمناسبة واطية وده واضح في الصوره علشان ثباتها على الطريق وكمان شكلها الرياضي.
وده فيديو قصير عن العربية من جوة صورته بنفسي
تعليقات
إرسال تعليق